Betalen

  • Betaaldiensten

    Bij Bags Of Love kun je betalen via Worldpay, Paypal en Klarna. Het is niet noodzakelijk om een account te bezitten of aan te maken bij deze betalingsproviders. Dit zijn de enige betalingssystemen die we gebruiken.

    Klarna transactienummers bestaan uit alfanumerieke tekens, zoals 1XYZA987

    Paypal transactienummers bestaan uit 17 tekens, zoals 45L000000Z0000000

    Worldpay transactienummers bestaan uit 10 cijfers, zoals 3371000000

  • Betalen met Paypal en Klarna

    Als je bij het afrekenen kiest voor Paypal kun je betalen met je Paypal-account of "Afrekenen als Gast" om met je kaart te betalen.

    Paypal

    Als je bij het afrekenen kiest voor betalen met Paypal, kun je dit doen door je in te loggen op je Paypal-account, of te kiezen voor "Afrekenen als Gast" en met creditcard betalen.

    Klarna

    Klarna is een betaaldienst die achteraf betalen mogelijk maakt (14 dagen na het verzenden). De optie om per creditcard te betalen is tijdens het afrekenen nog altijd mogelijk. Het kan zijn dat Klarna een kredietcheck uitvoert, maar dit heeft geen invloed op je kredietwaardigheid.

    Veelvoorkomende Vragen:

    1. Hoe betaal ik met Klarna?

    Binnen 2 dagen na het plaatsen van je bestelling ontvang je een bericht waar om jouw betaling wordt gevraagd. Je kunt uiteraard ook betalen tijdens het plaatsen van je bestelling. Wanneer je na het plaatsen van de bestelling toch via creditcard wil betalen, kun je naar https://www.klarna.com/nl gaan. Hier kun je je inloggen om je aankopen te betalen.

    2. Kan ik met PayPal betalen?

    Ja - alle aankopen van Bags of Love kunnen via PayPal worden betaald.

    3. Wat is Klarna?

    Klarna is een Zweedse betaaldienst die verantwoordelijk is voor jouw betaling. Dit bedrijf biedt steun aan 35 miljoen klanten wereldwijd en meer dan 50.000 webshops. Hun klantenservice is bereikbaar via de online chat, de Klarna-app of telefoonnummer 020-8082852.

    4. Ik ben doorgestuurd naar de site van Klarna, klopt dit?

    Als jij hebt gekozen voor achteraf betalen (binnen 14 dagen), ontvang je een e-mail met verdere details van Klarna. Deze e-mail bevat een link, waarmee je doorgestuurd wordt naar de betaalsite van Klarna. Via deze link kun je voor jouw aankopen betalen via creditcard of bankoverschrijving (iDeal).

    5. Als Klarna me de optie geeft na bezorging (binnen 14 dagen) te betalen, wordt er dan een kreditcheck uitgevoerd?
    Klarna kan een kredietcheck uitvoeren om te bepalen of jij de door jou geplaatste bestelling achteraf kunt betalen. Deze kredietchecks zijn niet zichtbaar voor andere partijen of banken en hebben geen invloed op jouw kredietwaardigheid.

    Andere veelgestelde vragen:

    Hoe wordt mijn factuur verzonden?
    Wanneer jij hebt gekozen voor achteraf betalen, stuurt Klarna je een e-mail met de betaalinstructies en een link naar de betaalpagina. Voer het factuurnummer in op de betaalpagina en volg de instructies. Als jij het factuurnummer niet bij de hand hebt, kun je contact opnemen met de klantenservice van Klarna.

    Welke informatie moet ik verschaffen om te betalen met Klarna?
    Als jij jouw bestelling via Klarna wil betalen, wordt gevraagd om je telefoonnummer en e-mailadres. We hebben je telefoonnummer nodig in het geval we je moeten bereiken. Alle facturen worden verzonden naar jouw e-mailadres. Het is belangrijk dat je ons de juiste informatie verschaft, omdat je anders de betaalinformatie niet ontvangt en aansprakelijk bent voor extra kosten die aan vertraagde betalingen verbonden zijn.

    Welke betaalopties heb ik met Klarna?
    Je kunt jouw aankopen betalen via bankoverschrijving, creditcard of iDeal. Betaal direct na het plaatsen van je bestelling of profiteer van Achteraf Betalen en betaal na ontvangst van je bestelling via creditcard of bankoverschrijving.

    Hoe werkt de betaalpagina van Klarna?
    Heb jij jouw bestelling ontvangen en wil je het openstaande bedrag betalen? Ga dan naar Klarna´s betaalpagina payeurope.com en log in met het nummer dat via e-mail naar jou is verzonden en het e-mailadres waarmee jij je bestelling hebt geplaatst. Als jij het overzichtsnummer niet bij de hand hebt, kun je dit opvragen door contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.

    Ik heb geen e-mail ontvangen met mijn overzicht/betaalinformatie
    Controleer of we jouw bestelling hebben ontvangen en neem, indien dit het geval is, contact op met Klarna's klantenservice. Zij kunnen je helpen bij het verschaffen van de juiste betaalinformatie.

    Is het mogelijk de uiterste betaaldatum te wijzigen?
    Je kunt contact opnemen met de klantenservice van Klarna om te kijken of het mogelijk is de betaling uit te stellen.

    Kan ik een bezorgadres opgeven dat afwijkt van mijn factuuradres?
    Ja. Wanneer je kiest voor betalen via Klarna, kun je jouw bestelling laten bezorgen op een adres dat afwijkt van je factuuradres. Bij het afrekenen vind je de optie om een ander bezorgadres op te geven.

    Hebben jullie mijn betaling ontvangen?
    Nadat Klarna jouw betaling heeft ontvangen, ontvang je een betaalbevestiging op het e-mailadres dat jij hebt gebruikt om je bestelling te plaatsen. Als jij het bedrag hebt voldaan, maar geen betaalbevestiging hebt ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice van Klarna en verschaf het betaalbewijs.

    Ik heb mijn bestelling geannuleerd. Hoelang duurt het voordat het geld wordt teruggestort?
    Zodra de winkel jouw annulering of retour heeft verwerkt, wordt binnen 14 dagen de terugbetaling voldaan.

    Ik heb een bestelling geplaatst en zie dat er een kredietcheck is uitgevoerd. Heeft dit invloed op mijn kredietwaardigheid?
    Bij elke aankoop die via Klarna wordt afgerekend, wordt een kredietcheck gegaan, om te kijken of de beschikbaarheid van onze diensten en producten te controleren. Deze controle wordt uitgevoerd op basis van meerdere factoren, waaronder de hoogte van het bestelbedrag, je bestelgeschiedenis bij Klarna en externe informatie die wordt verkregen van kredietinformatiebureaus.

    Deze "kredietcheck" is een minimale controle, die geen invloed heeft op jouw kredietwaardigheid en ook niet zichtbaar is voor andere bedrijven, banken of derde partijen. Voor meer informatie adviseren we rechtstreeks telefonisch contact op te nemen met de klantenservice van Klarna via 020-8082852 of 0808 189 3333.

  • Mijn creditcard werkt niet

    In het zeldzame geval de betaling niet gelukt is, kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer de volgende gegevens:

    • Correct factuuradres => je kunt een ander bezorgadres kiezen bij het afrekenen
    • Wordt deze kaart geaccepteerd door onze website? => je vindt de logo's van geaccepteerde creditcards op onze betaalsite
    • Kun jij online aankopen doen? => controleer dit bij je bank
    • Je doet zelden online aankopen => informeer je bank over deze aankoop

    Wat moet ik doen als mijn kaart alsnog geweigerd wordt?

    • In je winkelmandje kun je kiezen voor betaling via "Paypal" of "Beveiligde Betaling". Dit zijn twee verschillende betalingsproviders. Selecteer een van deze opties en probeer het opnieuw.
    • Als je een Paypal-account hebt adviseren we dit account te gebruiken.

  • Er is geld afgeschreven van mijn rekening

    • De bestelling is niet afgerond maar je hebt wel een factuur ontvangen via e-mail met een transactienummer:
      • Neem contact met ons op onder vermelding van je Worldpay / Paypal / Klarna transactienummer en je pre-order nummer.
      • Worldpay transactienummers bestaan uit 10 cijfers zoals 3371000000
      • Paypal transactienummers bestaan uit 17 karakters zoals 45L000000Z0000000
      • Klarna transactienummers bestaan uit alfanumerieke tekens zoals 1XYZA987
      • Andere transactienummers die verschaft worden door jouw bank, kunnen niet gecombineerd worden met onze betaaldiensten en daardoor niet gebruikt worden om een betaling te traceren. Gelieve alleen transactienummers van Worldpay, Paypal of Klarna te vermelden.

    • De bestelling is niet afgerond maar je hebt meerdere keren zonder succes geprobeerd te betalen. Er is echter wel geld afschreven van jouw bankrekening.
      • Omdat de bestelling niet is afgerond hebben we geen betaling ontvangen.
      • Onze betaaldienst heeft de bestelling eerst geautoriseerd en vervolgens direct de betaling teruggestort (om uiteenlopende redenen, zoals het verkeerde factuuradres, een naam die niet overeenkomt of een andere onbekende reden).
      • Zodra een betaling is geweigerd door een van onze betaaldiensten wordt de betaling automatisch teruggestort. In jouw 'online bankieren' overzicht, lijkt het alsof de betaling is afgeschreven; het bedrag is echter niet zichtbaar als bevestigde overschrijving (gelieve ons screenshots en transactienummers te sturen, indien dit wel het geval is). Dit is volkomen normaal.
      • Je bank moet deze transacties zo snel mogelijk verwerken. Dit geautomatiseerde proces duurt gemiddeld 3-5 werkdagen. Wij hebben hier geen invloed op.

    • Je bank heeft contact met je opgenomen en de transactienummers doorgegeven:
      • Dit zijn meestal de transactienummers van de bank zelf, we kunnen deze echter niet gebruiken om een betaling te lokaliseren bij onze betaaldiensten (Worldpay, Paypal of Klarna).
      • Zodra een betaling is afgekeurd door onze betaaldiensten wordt het bedrag automatisch teruggestort. Het lijkt alsof de betaling is afgeschreven, maar het bedrag is niet zichtbaar als bevestigde overschrijving. Dit is volkomen normaal.
      • Soms vragen banken hun klanten contact met de verkoper op te nemen en een fax aan te vragen. Wij kunnen echter niet aan dit verzoek tegemoetkomen. Zoals hierboven vermeld wordt het bedrag automatisch teruggestort.
      • Je bank moet deze transacties zo snel mogelijk verwerken. Dit geautomatiseerde proces duurt gemiddeld 3-5 werkdagen. Wij hebben hier geen invloed op.
    • De bestelling is afgerond na meerdere niet-geslaagde pogingen. Je “online bankieren” overzichtspagina laat zien dat het geld is afgeschreven:
      • We hebben de betaling slechts eenmaal ontvangen.
      • Onze betaaldienst heeft de bestelling eerst geautoriseerd en vervolgens direct de betaling teruggestort (om uiteenlopende redenen, zoals het verkeerde factuuradres, een naam die niet overeenkomt of een andere onbekende reden) totdat je betaling uiteindelijk gelukt is.
      • Zodra een betaling is geweigerd door een van onze betaaldiensten wordt de betaling automatisch teruggestort. In jouw 'online bankieren' overzicht, lijkt het alsof de betaling is afgeschreven; het bedrag is echter niet zichtbaar als bevestigde overschrijving (gelieve ons screenshots en transactienummers te sturen, indien dit wel het geval is). Dit is volkomen normaal.
      • Je bank moet deze transacties zo snel mogelijk verwerken. Dit geautomatiseerde proces duurt gemiddeld 3-5 werkdagen. Wij hebben hier geen invloed op.

  • Converteren naar mijn eigen valuta

    Op onze Nederlandse website www.bagsoflove.nl worden alle prijzen getoond in € (euro).

    Ben jij woonachtig in een van de volgende landen, ga dan naar de lokale website om je aankopen te doen:
    Betaal je in een andere valuta, dan wordt dit automatisch door je bank omgerekend.

  • Btw-aftrek voor bedrijven

    Als jouw bedrijf gevestigd is in een land dat deel uitmaakt van de EU, kom je mogelijk in aanmerking voor een btw-tarief van 0%.

    • Maak je ontwerp(en) online en voeg ze toe aan je Winkelmandje 
    • Ga verder met het bestellen, tot je op de betaalpagina komt.
    • Voer nu je btw-nummer in, in het daarvoor bestemde vakje.
    • Neem contact met ons op, bij voorkeur via chat of e-mail, en vermeld hierbij het pre-order nummer dat je rechtsboven op de betaalpagina kunt vinden. Wij kunnen het nu controleren en bij goedkeuring het 0% btw-tarief toepassen.
    • Betaal nog niet. Wacht op onze bevestiging.
    • Zodra de bevestiging hebt ontvangen kun je verder gaan met betalen. Als je betaalt voordat we het btw-tarief van 0% hebben kunnen toepassen, kun je de btw niet meer terugvragen.

  • Bankafschriften & Proforma facturen

    Particulieren kunnen per bankoverschrijving; bedrijven kunnen ook per PO betalen:

    • Ontwerp je creaties online en voeg ze toe aan je winkelmandje.
    • Ga verder met je bestelling tot je op de betaalpagina komt. Neem contact met ons op, bij voorkeur via chat of e-mail met het pre-order nummer dat rechtsboven op deze pagina staat.
      • Meer informatie over het btw-tarief van 0% (alleen voor bedrijven), vind je hier.
    • We sturen je een Pro-Forma Factuur zodat jij de betaling kunt voldoen.
    • Stuur ons een betaalbevestiging
    Goed om te weten: Houd er rekening mee dat we de bestelling pas kunnen verwerken zodra de betaling is ontvangen. De verwerkingstijd voor bestellingen die via deze betaalmethode worden voldaan duurt 1-3 werkdagen langer.